Tuesday 10 April 2012

Bersih 3.0 dibenarkan?

Mengikut "lidah tidak rasmi" PR, kerajaan telah membenarkan perhimpunan BerShit Bersih 3.0 ini selagi ianya tidak melanggar Akta Perhimpunan Aman 2011. (Sumber)

Apa yang kita boleh lihat disini, nampak yang Kerajaan sekarang lebih demokrasi dengan membenarkan perhimpunan sebegini. Walaupun sebenarnya apa yang PAB nampak perhimpunan ini tidak membawa sebarang kebaikan malah keburukan.

Tidak ada yang ikhlas PAB lihat di dalam "perjuangan" yang kononnya memperjuangkan Pilihan Raya yang adil lagi telus. Semuanya berMOTIFKAN POLITIK semata-mata. PAB berani mengatakan bahawa "perjuangan" mereka ini SIA-SIA.

Apa yang boleh kita dapat dengan turun ke jalan raya? Terpekik terlolong seperti orang hilang kewarasan. BUANG MASA DAN MENYUSAHKAN ORANG LAIN!

Modus operandi Bershit 3.0 ini senang, beri tekanan dengan Kerajaan, bagi lihat dunia bahawa Kerajaan sekarang tidak adil dan bila berjaya, imej Kerajaan buruk dan kuasa luar akan campur tangan, ini yang mereka HARAPKAN!

PAB bersimpati kepada yang betul-betul berniat murni tulus suci ikut perhimpunan tersebut tetapi sebenarnya mereka digunakan!

Tidakkah anda melihat niat sebenar mereka yang disebalik tabir perhimpunan ini?

Mungkin ada sesetengah penyokong tegar perhimpunan ini di luar sana yang akan cakap, "Boleh lah ko cakap macamtu,ko sokong kerajaan", YA PAB mengaku memang PAB Pro-Govt, tapi PAB ada kawan yang Anti-Govt tapi membantah sekeras-kerasnya Bershit 3.0 ini.

Bila PAB tanya mengapa mereka membantah?, jawapan mereka, "Kalau Bersih 3.0 ini berjaya,maksudnya mereka berjaya memburukkan imej negara dimata dunia, sekaligus yakin kuasa luar akan masuk ke Malaysia, walaupun sebenarnya keadaan di negara kita ini tidak lah teruk mana".

Jika kamu membenci Kerajaan sekalipun, keselamatan dan kedaulatan negara mesti dipelihara dan dipertahankan. Fikirkan kesan jangka masa panjang jika setiap perkara hendak dibawa ke jalan raya. Jangan gunakan demokrasi untuk menghancurkan negara sendiri.

Gunakan akal anda.

TQ
PAB..







No comments:

Post a Comment